The intention of this blog is only to share the collections. Inadvertently if any file is under copyright, please intimate me so that it can be removed forthwith.

Thursday, January 1, 2009

I do not know how far this is true, but interesting to read

*VERY INTERESTING ARTICLE....*

Who owns the media in India ?*

Let us see the ownership of different media agencies.
*
NDTV*: A very popular TV news media is funded by Gospels of Charity in
Spain Supports Communism. Recently it has developed a soft corner towards
Pakistan because Pakistan President has allowed only this channel to be
aired in Pakistan . Indian CEO Prannoy Roy is co-brother of Prakash Karat, General Secretary of the Communist party of India . His wife and Brinda Karat are sisters.

*
India Today**:* which used to be the only national weekly which
supported BJP is now bought by NDTV!! Since then the tone has changed drastically and turned into Hindu bashing.


*
CNN-IBN:* This is 100 percent funded by Southern Baptist Church with its
branches in all over the world with HQ in US.. The Church annually
allocates $800 million for promotion of its channel. Its Indian head is Rajdeep Sardesai and his wife Sagarika Ghosh.
*
Times group list:*

Times Of India, Mid-Day, Nav-Bharth Times, Femina, Filmfare,
Vijaya Karnataka, Times now (24- hour news channel) and many more...

Times Group is owned by Bennett & Coleman. 'World Christian Council does 80
percent of the Funding, and an Englishman and an Italian equally share
balance 20 percent. The Italian Robertio Mindo is a close relative of
Sonia Gandhi.

*Star TV:* It is run by an Australian, who is supported by St. Peters
Pontifical Church Melbourne.
*
Hindustan Times:* Owned by Birla Group, but hands have changed since
Shobana Bhartiya took over. Presently it is working in Collaboration
with Times Group.
*
The Hindu:* English daily, started over 125 years has been recently
taken over by Joshua Society, Berne , Switzerland .. N. Ram's wife is a
Swiss national.
*
Indian Express:*
Divided into two groups. The Indian Express and the New
Indian
Express (southern edition) ACTS Christian Ministries have major stake in
the Indian Express and latter is still with the Indian counterpart.
*
The Statesman:* It is controlled by Communist Party of India.
*
Asian Age and Deccan Chronicle:* Is owned by a Saudi Arabian Company
with its chief Editor M.J. Akbar.

Gujarat riots which took place in 2002 where Hindus were burnt alive,

Rajdeep Sardesai and Bharkha Dutt working for NDTV at that time got
around 5 Million Dollars from Saudi Arabia to cover only Muslim victims,
which they did very faithfully.. . Not a single Hindu family was
interviewed or shown on TV whose near and dear ones had been burnt
alive, it is reported.

Tarun Tejpal of < <_
http://tehelka. com/>Tehelka.com_
Tehelka.com"> regularly gets blank
cheques from Arab countries to target BJP and Hindus only, it is said.

The ownership explains the control of media in India by foreigners. The
result is obvious.

PONDER OVER THIS. NOW YOU KNOW WHY EVERY ONE IS AGAINST TRUTH, HOW VERY SAD.

2 comments:

Sivarama said...

intha vishayangalai ellaam paakkumpOthu ChandraBabu paadina Cinema paattu thaanninaivukku varuthu.
Onnume puriyalla Ulagathile
ennamO nadakkuthu
marmamaa irukkuthu....
Yaaraiththaan nambuvathO bhoomiyile..

intha paadalum ninaivirkku varugirathu;

anbudan
sivaraman

cvsmuthy said...

Dear Sir,

I also noticed that during the 26/11 attacks one particular community views were not at all sought by any private media channels which was conspicuous by its abscence.